Freedom Pass-Κάρτα καυσίμων: Τα ποσά επιδότησης με παραδείγματα και η διαδικασία

Τα ποσά επιδότησης για τα καύσιμα αποκάλυψε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, σε συνέχεια των ανακοινώσεων του πρωθυπουργού για τα μέτρα στήριξης. Όπως είπε ο κ. Σταϊκούρας, επιλέξιμα είναι φορολογικά πρόσωπα, φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας με δηλωθέν εισόδημα έως 30.000 ευρω.

Όπως είπε ο κ. Σταϊκούρας, επιλέξιμα είναι φορολογικά πρόσωπα, φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας με δηλωθέν εισόδημα έως 30.000 ευρω.

Αυτοί θα λάβουν επιδότηση που θα αφορά 60 λίτρα μηνιαίως με 22 λεπτά το λίτρο
Ειδικά για τους πολίτες που είναι κάτοικοι νησιών η επιδότηση φθάνει τα 27 λεπτά το λίτρο
Επιδοτείται το ντίζελ ωστε το όφελος για τον καταναλωτή να είναι στα 15 λεπτά το λίτρο.
Στα ταξί δίνεται ενίσχυση 200 ευρώ το μήνα για τον Απρίλιο

Εξειδικεύοντας περαιτέρω, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θόδωρος Σκυλακάκης, ανέφερε πως η επιδότηση θα δίνεται με μορφή ηλεκτρονικής κάρτας (στα πρότυπα του freedom pass) η οποία μπορεί να χρησιμοποιείται στα πρατήρια βενζίνης, ενώ για όσους δεν έχουν δυνατότητα χρήσης smartphone, το ποσό θα κατατεθεί σε τραπεζικό λογαριασμό της επιλογής τους


Μέτρα στήριξης: Αναλυτικά τι ισχύει για τις επιδοτήσεις στα καύσιμα

Κάρτα καυσίμων: 

Χορηγείται κατά τον μήνα Απρίλιο επιδότηση καυσίμων (αμόλυβδης και πετρελαίου κίνησης) που καλύπτει το αυξημένο κόστος των καταναλώσεων τριών μηνών (Απριλίου, Μαΐου και Ιουνίου) για φυσικά πρόσωπα (συμπεριλαμβανομένων ελευθέρων επαγγελματιών), με τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:


Επιλέξιμα είναι φυσικά πρόσωπα (συμπεριλαμβανομένων ελευθέρων επαγγελματιών), φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος, με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα έως 30.000 ευρώ.Η επιδότηση θα δοθεί με τη μορφή ηλεκτρονικής κάρτας (στα πρότυπα του freedom pass) η οποία μπορεί να χρησιμοποιείται στα πρατήρια βενζίνης, ενώ για τους συμπολίτες μας που δεν έχουν δυνατότητα χρήσης smartphone, το ποσό θα κατατεθεί σε τραπεζικό λογαριασμό της επιλογής τους.Για να δοθεί η ενίσχυση το φυσικό πρόσωπο θα δηλώνει σε σχετική πλατφόρμα στο gov.gr το όχημα για το οποίο λαμβάνει την ενίσχυση και επί του οποίου πρέπει να έχει κάποιο ποσοστό συνιδιοκτησίας ή συμβόλαιο μακρoχρόνιας μίσθωσης.Κάθε όχημα μπορεί να δηλωθεί από ένα μόνο φυσικό πρόσωπο και κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώνει μόνο ένα όχημα. 

Απαραίτητη προϋπόθεση το όχημα να είναι σε κυκλοφορία και να είναι ασφαλισμένο.Η επιδότηση (για αυτοκίνητο) αφορά 60 λίτρα καυσίμου μηνιαίως και ισούται με 22 λεπτά το λίτρο. Συνεπώς η επιδότηση για τους τρεις μήνες ανέρχεται σε 40 ευρώ.Ειδικά για τους πολίτες που έχουν κύρια κατοικία σε νησιωτική περιοχή η επιδότηση για τους τρεις μήνες ανέρχεται σε 50 ευρώ (επιδότηση 28 λεπτά το λίτρο).Για ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών η επιδότηση ανέρχεται σε 30 ευρώ σε ηπειρωτική και 35 ευρώ σε νησιωτική περιοχή.

Παραδείγματα:
Με 2,10 ευρώ η βενζίνη σε ηπειρωτική περιοχή, ο καταναλωτής πληρώνει τη βενζίνη, για 60 λίτρα κατανάλωση μηνιαίως, με τιμή 1,88 ευρώ.
Με 2,20 ευρώ η βενζίνη σε ηπειρωτική περιοχή, ο καταναλωτής πληρώνει τη βενζίνη, για 60 λίτρα κατανάλωση μηνιαίως, με τιμή 1,98 ευρώ.
Mε 1,95 ευρώ το πετρέλαιο κίνησης σε ηπειρωτική περιοχή, ο καταναλωτής πληρώνει το πετρέλαιο κίνησης, για 60 λίτρα κατανάλωση μηνιαίως, με τιμή 1,73 ευρώ.
Με 2,25 ευρώ η βενζίνη σε νησιωτική περιοχή, ο καταναλωτής πληρώνει τη βενζίνη, για 60 λίτρα κατανάλωση μηνιαίως, με τιμή 1,97 ευρώ.


Πότε ανοίγει η πλατφόρμα – Πώς θα πάρετε επιδότηση

1. Πότε θα ανοίξει η πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων για το επίδoμα καυσίμων;

Το πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου θα ξεκινήσει η υποβολή των αιτήσεων, αφού πρέπει να στηθεί η σχετική ηλεκτρονική πλατφόρμα και να εκδοθεί η απαραίτητη ΚΥΑ.

2. Εάν μία οικογένεια διαθέτει δύο αυτοκίνητα μπορεί να επιδοτηθεί και για τα δύο;

Εάν το πρώτο αυτοκίνητο είναι στο όνομα του ενός συζύγου και το δεύτερο αυτοκίνητο στο όνομα του άλλου συζύγου μπορούν να επιδοτηθούν και για τα δύο, αρκεί το οικογενειακό τους εισόδημα να μην ξεπερνάει τις 30.000 ευρώ. Κάθε όχημα μπορεί να δηλωθεί από ένα μόνο φυσικό πρόσωπο και κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώνει μόνο ένα όχημα.

3. Πώς θα δίνεται η επιδότηση  στη βενζίνη;

Η  επιδότηση καυσίμων θα γίνει με μια ηλεκτρονική κάρτα, όπως έγινε στο freedom pass, η οποία θα χρησιμοποιείται στα πρατήρια βενζίνης. Για όσους δεν έχουν smartphone το ποσό θα κατατίθεται σε τραπεζικό λογαριασμό που θα δηλώσουν  στην πλατφόρμα  που θα δημιορυγηθεί  στο gov.gr. Ο δικαιούχος θα πρέπει να εμφανίζεται στους ιδιοκτήτες του οχήματος, το οποίο, ωστόσο, θα μπορεί να δηλώνεται μόνο μια φορά.  Απαραίτητη προϋπόθεση το όχημα να είναι σε κυκλοφορία και να είναι ασφαλισμένο.

4. Ποια καύσιμα καλύπτει η ηλεκτρονική κάρτα;

Καλύπτει όλα τα καύσιμα που προμηθεύεται κάποιος από ένα πρατήριο βενζίνης. Ακόμα και υγραέριο.

5. Ποιο είναι το ύψος της επιδότησης για τη βενζίνη;

Η  επιδότηση για τους τρεις μήνες ανέρχεται  συνολικά σε 40 ευρώ, καθώς αφορά 60 λίτρα το μήνα και θα είναι 22 λεπτά το λίτρο. Ειδικά για τους πολίτες που έχουν κύρια κατοικία σε νησιωτική περιοχή η επιδότηση για τους τρεις μήνες ανέρχεται σε 50 ευρώ (επιδότηση 28 λεπτά το λίτρο). Για ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών η επιδότηση ανέρχεται σε 30 ευρώ σε ηπειρωτική και 35 ευρώ σε νησιωτική περιοχή.6. Ένας  πολίτης δεσμεύεται να κάνει χρήση της επιδότησης κάθε μήνα

Όχι δεν υπάρχει καμία δέσμευση. Μπορεί να χρησιμοποιήσει την κάρτα εντός τριμήνου από τον Απρίλιο έως και τον Ιούνιο. Ακόμα και μια φορά εάν το επιθυμεί.7. Η επιδότηση για το πετρέλαιο κίνησης  θα είναι διπλή

Πράγματι, για τους ιδιοκτήτες των οχημάτων με κινητήρα diesel τον Απρίλιο θα είναι διπλή η στήριξη. Θα υπάρξει απευθείας μείωση της τιμής κατά 15 λεπτά το λίτρο  στην αντλία ενώ εάν τηρούν τα εισοδηματικά κριτήρια θα λάβουν και την ψηφιακή κάρτα μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας.8. Γιατί συμβαίνει αυτό;

Σύμφωνα με στελέχη του οικονομικού επιτελείου, γίνεται για να περιοριστεί η αύξηση της τιμή του diesel που ήταν μεγαλύτερη σε σχέση με την βενζίνη. Ο έλεγχος της τιμής, ειδικά του πετρελαίου κίνησης, κρίνεται απαραίτητος για τη συγκράτηση των τιμών στην εφοδιαστική αλυσίδα. Με αυτόν τον τρόπο αναμένεται η τελική τιμή πώλησης diesel να μειωθεί, με βάση τις σημερινές τιμές από 2 σε 1,85 ευρώ το λίτρο.9. Θα επιδοτηθούν και οι επαγγελματίες

Για τον μήνα Απρίλιο θα δοθεί αποζημίωση ειδικού σκοπού ύψους 200 ευρώ σε 28.600 εκμεταλλευτές και οδηγούς ταξί ώστε να καλυφθεί το αυξημένο κόστος καυσίμου των μηνών Μαρτίου και Απριλίου10. Πώς διαμορφώνεται η επιδότηση με παραδείγματα

Σύμφωνα με τα παραδείγματα που δίνει το υπουργείο Οικονομικών:

Με 2,10 ευρώ η βενζίνη σε ηπειρωτική περιοχή,ο καταναλωτής πληρώνει τη βενζίνη, για 60 λίτρα κατανάλωση μηνιαίως, με τιμή 1,88 ευρώ.
Με 2,20 ευρώ η βενζίνη σε ηπειρωτική περιοχή, ο καταναλωτής πληρώνει τη βενζίνη, για 60 λίτρα κατανάλωση μηνιαίως, με τιμή 1,98 ευρώ.
Mε 1,95 ευρώ το πετρέλαιο κίνησης σε ηπειρωτική περιοχή, ο καταναλωτής πληρώνει το πετρέλαιο κίνησης, για 60 λίτρα κατανάλωση μηνιαίως, με τιμή 1,73 ευρώ

ethnos

Στο τραπέζι κουπόνι 100 ευρώ για ψώνια σε σούπερ μάρκετ – Ποιοι οι δικαιούχοι








9/2/2022, 11.47

Περιθώριο για απευθείας ενίσχυση των πολιτών κατά της ακρίβειας που έχει «χτυπήσει» το καλάθι της νοικοκυράς
 
Ανάχωμα στην ακρίβεια με απευθείας παρεμβάσεις χωρίς όμως να προκαλούν έντονο δημοσιονομικό αποτύπωμα αναζητά η κυβέρνηση και εξετάζει όλα τα πιθανά σενάρια.

Σύμφωνα με τα «Δικαιολογητικά» μεταξύ αυτών και η εισοδηματική ενίσχυση αυτών που έχουν την μεγαλύτερη ανάγκη και ως εκ τούτου δέχονται την ισχυρότερη πίεση. Το εξεταζόμενο σενάριο προβλέπει να χορηγηθεί στους πλέον ευάλωτους, κουπόνι 100 ευρώ προκειμένου να ενισχυθούν απέναντι στην επέλαση της ακρίβειας. Η παροχή θα δοθεί στους δικαιούχους με βάση εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια προκειμένου να αντιμετωπίσουν το κύμα ακρίβειας που πλήττει τα νοικοκυριά.

Η ιδέα βασίζεται σε αντίστοιχα μοντέλα επιδότησης που έχουν χρησιμοποιήσει και άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Γαλλία, η Αυστρία, ακόμα ναι η Γερμανία, σε μια προσπάθεια να περιορίσουν τις επιπτώσεις από την ραγδαία αύξηση των τιμών. Η συγκεκριμένη ιδέα έχει κατατεθεί ήδη στους τεχνοκράτες της Κομισιόν και ταυτόχρονα βρίσκεται σε φάση επεξεργασίας από το οικονομικό επιτελείο. Στόχος η ενίσχυση να φτάσει στους ευάλωτους, χωρίς να υπάρξει κίνδυνος τα χρήματα να απορροφηθούν απευθείας από τις επιχειρήσεις, χωρίς να επωφεληθούν οι πολίτες. Αυτός είναι άλλωστε και ένας από τους φόβους που έχει το οικονομικό επιτελείο, με αποτέλεσμα μια τέτοια λύση να εξετάζεται ως εναλλακτική της μείωσης του ΦΠΑ. Αντίστοιχα εντελώς απίθανο μοιάζει το ενδεχόμενο μείωσης του Ειδικού Φόρου Στα καύσιμα.

Οριστικές αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί καθώς θα πρέπει πρώτα να αποφανθούν οι τεχνοκράτες, όπως και να συζητηθεί σε σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό τις επόμενες ημέρες.

Ειδικό βάρος στην απόφαση έχει το γεγονός ότι ένα τέτοιο μέτρο θα έχει εξαιρετικά μικρότερο βάρος στην εκτέλεση του προϋπολογισμού, αλλά και στην προσπάθεια περιορισμού του ελλείμματος σε σχέση με την μετάταξη προϊόντων από τον υψηλό 24% στον χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ 13%. Παρόλα αυτά παραμένει άγνωστο από που θα αντληθούν τα συγκεκριμένα κεφαλαία, εφόσον αποφασιστεί μια τέτοια δράση. Πρόθεση είναι να περιοριστεί όσο το δυνατό περισσότερο το δημοσιονομικό κόστος και ακριβώς για αυτό το λόγο εξετάζεται ακόμα και το ενδεχόμενο ως πηγή χρηματοδότησης να χρησιμοποιηθούν κονδύλια από κοινοτικά προγράμματα για την στήριξη ευάλωτων νοικοκυριών.

Η πρόταση για το νέου τύπου ανάχωμα στην ακρίβεια στηρίζεται σε μοντέλα που εφαρμόζουν αρκετές ευρωπαϊκές χώρες. Είναι χαρακτηριστικό ότι η γερμανική κυβέρνηση ανακοίνωσε επιδοτήσεις 130 εκατ. ευρώ για νοικοκυριά με χαμηλό εισόδημα. Τα νοικοκυριά με ένα άτομο θα λάβουν 135 ευρώ, με δύο άτομα 175 ευρώ και για κάθε επιπλέον άτομο θα δοθούν επιπλέον 35 ευρώ. Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται η Αυστρία με πακέτο βοήθειας 1,7 δις. ευρώ για σχεδόν όλα τα νοικοκυριά, που θα λάβουν επίδομα 150 ευρώ για το ενεργειακό κόστος, ποσό που θα διπλασιαστεί για όσους έχουν ανάγκη ενώ και το Βέλγιο χορηγεί σε όλα τα νοικοκυριά επίδομα 100 ευρώ για την αντιμετώπιση του ενεργειακού κόστους.



Τι είπε ο Σταϊκούρας

Ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας από την πλευρά του προανήγγειλε στήριξη των πολιτών για καθώς η ακρίβεια στα τρόφιμα έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο. Δήλωσε στην ΕΡΤ, ότι η όποια παρέμβαση θα πάει στον πολίτη και δεν θα χάνεται στην εφοδιαστική αλυσίδα και αυτό άλλωστε είναι και η ευρωπαϊκή πρακτική.


Η ενδεχόμενη πρόσθετη στήριξη, θα αφορά κυρίως τα χαμηλά και μεσαία στρώματα.

Ο υπουργός Οικονομικών, διαβεβαίωσε ότι η Κυβέρνηση θα συνεχίζει να στηρίζει τους πολίτες όσον αφορά την ακρίβεια στην ενέργεια για όσο χρειαστεί και ενδεχομένως να απαιτηθεί να διατεθούν χρήματα και από τον κρατικό προϋπολογισμό και όχι μόνο από το Ταμείο των ρύπων.


.typosthes.

Τέλος τα τεκμήρια – Ποιους αφορά;

Σε συνέντευξη του στο OPEN ο Χρήστος Σταϊκούρας αποκάλυψε ότι η έναρξη υποβολής των φορολογικών δηλώσεων θα ξεκινήσει μετά το Πάσχα, με διάρκεια μέχρι τον Αύγουστο, ενώ ξεκαθάρισε για το τι θα ισχύει και με τα τεκμήρια διαβίωσης.

Για τα τεκμήρια του 2020 λοιπόν, ο Υπουργός Οικονομικών ξεκαθάρισε οτι, -για αυτά- δε θα φορολογηθούν οι πληττόμενοι από την Πανδημία: ελεύθεροι επαγγελματίες, οι εργαζόμενοι που ήταν σε αναστολή και στο πρόγραμμα «Συνεργασία» και όσοι έχουν μείωση από ενοίκια ακινήτων.

Και μπορεί η συγκεκριμένη απόφαση να αφορά το 2020 (ίσως και για το 2021), αναμφίβολα όμως αυτό είναι ένα πρώτο σημαντικό βήμα για την πλήρη κατάργηση των… προσβλητικών τεκμηρίων – κυρίως στα ΙΧ που προκύπτουν με τα κυβικά (αυτοκίνητο που αξίζει σήμερα 3.000€ να έχει τεκμήριο 10.000€).


Τα τεκμήρια διαβίωσης των ΙΧ

Στα επιβατικά αυτοκίνητα το τεκμήριο διαβίωσης ορίζεται ως εξής:

* Για αυτοκίνητα μέχρι και 1.200 κ.ε., σε 4.000 ευρώ.

* Για αυτοκίνητα μεγαλύτερα των 1.200 κ.ε. και μέχρι 2.000 κ.ε., προστίθενται 600 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.



* Για αυτοκίνητα άνω των 2.000 κ.ε. και μέχρι 3.000 κ.ε., προστίθενται 900 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.

* Για αυτοκίνητα άνω των 3.000 κ.εκ., προστίθενται 1.200 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.

Τα παραπάνω ποσά μειώνονται ανάλογα με την παλαιότητα του αυτοκινήτου, η οποία υπολογίζεται από το έτος πρώτης κυκλοφορίας του στην Ελλάδα, κατά ποσοστό 30% για χρονικό διάστημα κυκλοφορίας πάνω από 5 και μέχρι 10 έτη και κατά ποσοστό 50% για χρονικό διάστημα πάνω από 10 έτη.

Το τεκμήριο διαβίωσης δεν εφαρμόζεται για επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα που διαθέτουν πιστοποιητικό αυθεντικότητας, καθώς και για επιβατικά αυτοκίνητα ειδικά διασκευασμένα για κινητικά ανάπηρους, με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 67%.

ΤΕΚΜΗΡΙΑ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ ΓΙΑ ΙΧ                                          Πρώτη Άδεια Κυκλοφορίας
Κυβισμός2020-20162015-2011>2011
Έως 1.249400028002000
1250-1349460032202300
1350-1449520036402600
1450-1549580040602900
1550-1649640044803200
1650-1749700049003500
1750-1849760053203800
1850-1949820057404100
1950-2049880061604400
2050-2149970067904850
2150-22491060074205300
2250-23491150080505750
2350-24491240086806200
2550-26491330093106650
2650-274915100105707550
2750-284916000112008000
2850-294916900118308450
2950-304917800124608900
3050-314919000133009500
3150-3249202001414010100
3250-3349214001498010700
3350-3649226001582011300
3650-3749238001666011900
3750-3849274001918013700
3850-3949286002002014300
3950-4049298002086014900
4050-4149310002170015500
4150-4249322002254016100
4250-4349334002338016700
4350-4449346002422017300
4450-4549358002506017900
4550-4649370002590018500
4650-4749382002674019100

 

Τα τεκμήρια στα σκάφη αναψυχής

Στα σκάφη αναψυχής τα τεκμήρια διαβίωσης ή οι «αντικειμενικές δαπάνες διαβίωσης» κλιμακώνονται ως εξής:


* Για μηχανοκίνητα σκάφη ανοικτού τύπου χωρίς χώρο ενδιαίτησης (ταχύπλοα και μη) ολικού μήκους μέχρι 5 μέτρα, η «αντικειμενική δαπάνη διαβίωσης» ανέρχεται στο ποσό των 4.000 ευρώ. Για όσα έχουν μήκος πάνω από 5 μέτρα, το ποσό αυτό αυξάνεται κατά 2.000 ευρώ το μέτρο.

* Για ιστιοφόρα ή μηχανοκίνητα ή μικτά σκάφη με χώρους ενδιαίτησης, ολικού μήκους μέχρι και 7 μέτρα, η «αντικειμενική δαπάνη διαβίωσης» ορίζεται στο ποσό των 12.000 ευρώ. Για τα ίδια σκάφη με μήκος πάνω από 7 και μέχρι 10 μέτρα προστίθενται 3.000 ευρώ για κάθε ένα επιπλέον μέτρο μήκους. Για σκάφη άνω των 10 μέτρων και μέχρι 12 μέτρα, προστίθενται 7.500 ευρώ ανά επιπλέον μέτρο μήκους. Για σκάφη άνω των 12 μέτρων και μέχρι 15 μέτρα, προστίθενται 15.000 ευρώ για κάθε ένα επιπλέον μέτρο μήκους. Για σκάφη άνω των 15 μέτρων και μέχρι 18 μέτρα, προστίθενται 22.500 ευρώ για κάθε ένα επιπλέον μέτρο μήκους. Για σκάφη άνω των 18 και μέχρι 22 μέτρα, προστίθενται 30.000 ευρώ για κάθε ένα επιπλέον μέτρο μήκους. Τέλος, για σκάφη πάνω από 22 μέτρα, προστίθενται 50.000 ευρώ για κάθε επιπλέον μέτρο μήκους.

Τα ποσά της περίπτωσης αυτής μειώνονται 50% για τα πλοία αναψυχής που έχουν κατασκευαστεί ή κατασκευάζονται στην Ελλάδα εξ ολοκλήρου από ξύλο, τύπων «τρεχαντήρι», «βαρκαλάς», «πέραμα», «τσερνίκι» και «λίμπερτυ», που προέρχονται από την ελληνική ναυτική παράδοση.

Η «αντικειμενική δαπάνη διαβίωσης» κάθε σκάφους μειώνεται ανάλογα με την παλαιότητά του κατά ποσοστό 15% αν έχει παρέλθει χρονικό διάστημα πάνω από 5 και μέχρι δέκα 10 έτη από τη χρονιά που νηολογήθηκε για πρώτη φορά και κατά 30% αν έχει περάσει χρονικό διάστημα πάνω από 10 έτη. Τα παραπάνω ποσά του πίνακα μειώνονται κατά 50% για τα ιστιοφόρα σκάφη.

Για σκάφη με μόνιμο ναυτολογημένο πλήρωμα για ολόκληρο ή μέρος του έτους, στην παραπάνω δαπάνη προστίθεται και η αμοιβή του πληρώματος, ενώ τα σκάφη επαγγελματικής χρήσης δεν λαμβάνονται υπόψη για την επαγγελματική δαπάνη.

Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης στα αυτοκίνητα

Ο φόρος υπολογίζεται ως ποσοστό του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης ωστόσο αν καταργηθούν τα τεκμήρια διαβίωσης αυτομάτως καταργείται και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης.

Για τα αυτοκίνητα από 1.929 έως 2.500 κυβικά ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης ανέρχεται στο 5% της αντικειμενικής δαπάνης (τεκμήριο διαβίωσης). Για τα αυτοκίνητα από 2.501 κυβικά και άνω ο φόρος υπολογίζεται με συντελεστή 13% επί του τεκμηρίου διαβίωσης.

Από την επιβολή του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης εξαιρούνται τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με παλαιότητα άνω των 10 ετών από το έτος πρώτης κυκλοφορίας τους στην Ελλάδα, καθώς και τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης αναπήρων, τα οποία απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας.

Η παλαιότητα των οχημάτων μετρά, και εδώ, από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας του οχήματος και όχι από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας στην Ελλάδα.

Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης στα Σκάφη

Με ποσοστό 13% υπολογίζεται και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης στους κατόχους σκαφών, πάνω από 5 μέτρα.


ΝEWSAUTO