CNBC: Ελλάδα, η διαχρονικά αγαπημένη! Επτά μη συμβατικοί προορισμοί για το 2023

20/5/2023

Μέσα από ένα εντυπωσιακό αφιέρωμα https://www.cnbc.com/2023/05/12/how-to-explore-greeces-lesser-known-islands-like-a-local.html το CNBC.com παροτρύνει τους εκατομμύρια αναγνώστες του να επισκεφτούν λιγότερο δημοφιλή νησιά της Ελλάδας και να ζήσουν σαν ντόπιοι!

Σύμφωνα με το ενημερωτικό δίκτυο, η Ελλάδα κατατάσσεται σταθερά μεταξύ των δέκα κορυφαίων προορισμών για διακοπές στην Ευρώπη. Ήλθε όμως η ώρα να στρέψει τους τουρίστες της σε λιγότερο διαδεδομένα μέρη. «Θέλουμε να προχωρήσουμε πέραν του μοντέλου ήλιος – θάλασσα και για τον λόγο αυτό προωθούμε πιο μακρινές τοποθεσίες» εξηγεί η Γ.Γ. Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης του Υπουργείου Τουρισμού Ολυμπία Αναστασοπούλου. «Επιπλέον των καθιερωμένων, αναμένεται για το 2023 και ενίσχυση από αγορές όπως του Καναδά και της Ινδίας», συμπλήρωσε η Προϊσταμένη Δ/νσης Τουριστικής Προβολής του ΕΟΤ, Ελένη Μητράκη.

Στη συνέχεια και έπειτα από προγραμματισμένες ενημερωτικές επαφές με εκπροσώπους Δήμων στην έκθεση ITB 2023, το δημοφιλές μέσο καταλήγει σε επτά μοναδικούς προορισμούς της Ελλάδας για εμπειρίες «εκτός της πεπατημένης». Στην πρώτη θέση κατατάσσεται η Κάλυμνος που αποτελεί τον παράδεισο των αναρριχητών. Ακολουθεί η Ίος που εμφανίζεται ανανεωμένη τα τελευταία χρόνια, αναδεικνύοντας την πλούσια ιστορία και τη φύση της. Η Σκόπελος θεωρείται η απόλαυση των φίλων του Mamma Mia, η Άνδρος έχει καθιερωθεί ως το αγαπημένο «καταφύγιο» των περιπατητών και η Αστυπάλαια είναι η νήσος της καινοτομίας. Επιπλέον, οι Λειψοί ξεχωρίζουν ως η «Πολυνησία» του Αιγαίου και η Αλόννησος προσφέρει μοναδικές εμπειρίες σε αυτοδύτες και φυσιολάτρες.

Εκπρόσωποι των προορισμών της προτεινόμενης λίστας ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ:

«Τα τελευταία χρόνια έχουμε θέσει προτεραιότητα να προβάλλουμε νέες πτυχές της Ίου όπως η ιστορία, ο πολιτισμός και ο αθλητικός τουρισμός. Φεστιβάλ και αθλητικές διοργανώσεις προσελκύουν το ταξιδιωτικό κοινό από Ελλάδα και εξωτερικό», σημείωσε ο Δήμαρχος Ιητών Γκίκας Γκίκας.

Ο Δήμαρχος Λειψών Φώτης Μάγγος επισημαίνει πως «οι Λειψοί εδραιώνονται στον τουριστικό “χάρτη” της Ελλάδας. Δεν προωθούμε κάτι επιτηδευμένο ή στημένο αλλά μία νέα στάση ζωής γεμάτη αυθεντικότητα, φύση και ποιότητα υπηρεσιών. Εξωτικοί γάμοι, τοπική κουζίνα, activities και παραλίες εξωπραγματικής ομορφιάς χωρίς οργανωμένες ξαπλώστρες, κάνουν τη διαφορά».

«Η Αλόννησος έχει δημιουργήσει τη δική της ταυτότητα. Το μεγαλύτερο φυσικό θαλάσσιο πάρκο της Μεσογείου, το πρώτο υποβρύχιο μουσείο της Ελλάδας αλλά και καινοτομίες μας όπως οι υποβρύχιοι γάμοι “ταξιδεύουν” το νησί μας σε όλο τον πλανήτη», δήλωσε ο Δήμαρχος Αλοννήσου, Πέτρος Βαφίνης.

«Αναδεικνύουμε την πανέμορφη Αστυπάλαια ως το νησί με τον διττό χαρακτήρα. Από τη μία πλευρά το πλούσιο παρελθόν της αντανακλάται στα ιστορικά μνημεία, τις παραδόσεις, τους γραφικούς οικισμούς και την τοπική κουζίνα και από την άλλη πλευρά, το μέλλον του τουρισμού αποκαλύπτεται μέσα από πρωτοποριακές δράσεις βιωσιμότητας για την προστασία του περιβάλλοντος και του απαράμιλλου φυσικού κάλλους», ανέφερε ο Δήμαρχος Αστυπάλαιας Νίκος Κομηνέας.

«Στη Σκόπελο, γινόμαστε δημιουργικοί, μετατρέποντας κάθε πλεονέκτημα του προορισμού σε μια νέα δραστηριότητα. Mamma Mia εκδρομές, μαθήματα μαγειρικής και νέες ποδηλατικές διαδρομές γνωρίζουν την αποδοχή του ταξιδιωτικού κοινού από πλήθος αγορών εντός και εκτός Ευρώπης», πρόσθεσε η Πρόεδρος της Επιτροπής Τουρισμού του Δήμου Σκοπέλου Ιωάννα Ευσταθίου.

«Με “αιχμή του δόρατος” τον αναρριχητικό τουρισμό καθώς και τα άλλα χαρακτηριστικά που αναδεικνύουμε σε διεθνή μέσα όπως καταδύσεις, γαστρονομία, παραδόσεις και φυσικές ομορφιές, η Κάλυμνος γίνεται “μαγνήτης” για χιλιάδες τουρίστες από όλο τον κόσμο. Η σεζόν στο νησί των σφουγγαράδων είναι διευρυμένη, από Μάρτιο μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου», τόνισε ο Δήμαρχος Καλυμνίων Δημήτρης Διακομιχάλης.

«Η Άνδρος διαθέτει σημεία υπεροχής τα οποία και προβάλλουμε με στόχο την ενίσχυση της εξωστρέφειας του προορισμού. Άγρια φύση, εξωτισμός, πεζοπορία, μουσεία με παγκόσμια ακτινοβολία και γαστρονομία δημιουργούν εμπειρίες, μόλις δύο ώρες από την Αθήνα», ανέφερε σε δήλωση του ο Δήμαρχος Άνδρου Δημήτρης Λοτσάρης.


ΑΠΕ-ΜΠΕ

Γενοκτονία των Ποντίων: 104 χρόνια από τον ξεριζωμό και την εξόντωση του ποντιακού Ελληνισμού


19/5/2023

Η Γενοκτονία του ποντιακού Ελληνισμού αναφέρεται στα βίαια, μαζικά, φονικά γεγονότα, της δεύτερης και της αρχής της τρίτης δεκαετίας του 20ου αι., που συνέβησαν στην καταρρέουσα τότε Οθωμανική Αυτοκρατορία, μέχρι τη δημιουργία του σύγχρονου τουρκικού κράτους, τα οποία είχαν ως αποτέλεσμα τη φυσική εξόντωση, τον αφανισμό, τον εκτοπισμό και την εκρίζωση εκατοντάδων χιλιάδων Ελλήνων του Πόντου από τις πατρογονικές τους εστίες.

Η Βουλή των Ελλήνων, στις 24 Φεβρουαρίου 1994, αναγνώρισε επίσημα τη Γενοκτονία των Ποντίων από το τουρκικό κράτος και ψήφισε ομόφωνα τον ορισμό της 19ης Μαΐου ως Ημέρας Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου με τον νόμο 2193/1994.

Κατόπιν εισήγησης του τότε Πρωθυπουργού Ανδρέα Παπανδρέου, η Βουλή των Ελλήνων αναγνώρισε τη γενοκτονία το 1994 και ψήφισε την ανακήρυξη της 19ης Μαΐου ως "Ημέρας Μνήμης για τη Γενοκτονία των Ελλήνων στο Μικρασιατικό Πόντο". Το 1998 η Βουλή ψήφισε ομόφωνα την ανακήρυξη της 14ης Σεπτεμβρίου ως "ημέρα εθνικής μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων της Μικράς Ασίας από το Τουρκικό Κράτος".

Πέρα από το ελληνικό κράτος ο διωγμός των Ποντίων αναγνωρίζεται επισήμως ως γενοκτονία από την Κύπρο, την Αρμενία, την Σουηδία, ορισμένες ομοσπονδιακές δημοκρατίες της Ρωσίας, εννέα πολιτείες των ΗΠΑ (Φλόριντα, Τζώρτζια, Μασαχουσέτη, Νιου Τζέρσεϊ, Νέα Υόρκη, Πενσυλβάνια, Νότια Καρολίνα, Ρόουντ Άιλαντ και από τις 11/9/2019 Καλιφόρνια, ενώ υπάρχει σαφής αναφορά -κατά κάποιο τρόπο αναγνώριση- σε γενοκτονία Ελλήνων και από την πολιτεία της Αλαμπάμα), τη βουλή της αυστραλιανών πολιτειών της Νότιας Αυστραλίας και της Νέας Νότιας Ουαλίας, την Αυστρία (ακολουθούμενη λίγες ημέρες αργότερα από το Δήμο της Βιέννης) και την Ολλανδία. Στον Καναδά οι πόλεις Οττάβα και Τορόντο έχουν αναγνωρίσει την 19η Μαΐου ως ημέρα μνήμης της Ποντιακής γενοκτονίας.

Η Ποντιακή γενοκτονία έχει οριστεί και αναγνωριστεί από τη Διεθνή Ένωση Μελετητών Γενοκτονιών (IAGS), ενώ έχει τύχει αναγνώρισης και από αρκετές διεθνείς οργανώσεις και φορείς, όπως οι Ευρωπαίοι Δημοκράτες Φοιτητές. Τέλος ψηφίσματα της Γερουσίας των ΗΠΑ κάνουν αναφορά σε γενοκτονία κατά Ελλήνων

Πρόκειται μια ημέρα, όχι μόνο μνήμης, αλλά και θλίψης, για τις ψυχές των 353.000 ανθρώπων που ζητούν δικαίωση από τη διεθνή κοινότητα.

Η άγρια εξόντωση του Ελληνισμού του Πόντου


Η Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου από το κίνημα των Νεότουρκων και των εθνικιστών του Κεμάλ κατά την περίοδο 1914-1923, κατέληξαν στην εξαφάνιση του ελληνικών κοινοτήτων από την περιοχή όπου διαβιούσαν επί τρεις χιλιετίες.

Οι μέθοδοι που χρησιμοποιήθηκαν για αυτές τις πράξεις των Νεότουρκων ήταν η εκτόπιση, η εξάντληση από έκθεση σε κακουχίες, τα βασανιστήρια, η πείνα και η δίψα, οι πορείες θανάτου στην έρημο και συχνότατα οι εν ψυχρώ δολοφονίες ή εκτελέσεις. Ο αριθμός των θυμάτων σύμφωνα με τις περισσότερες Ελληνικές, αλλά και κάποιες ξένες, πηγές υπολογίζεται σε πάνω από 300.000 (το Κεντρικό Συμβούλιο Ποντίων στη Μαύρη Βίβλο του κάνει αναφορά σε 353.000 θύματα). Υπάρχουν ωστόσο και άλλες μεμονωμένες πηγές που κατεβάζουν τα θύματα σε περίπου 100 ως 150 χιλιάδες άτομα Οι επιζώντες κατέφυγαν στον Άνω Πόντο (στην ΕΣΣΔ) και μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή το 1922, στην Ελλάδα.



Διεθνής Ημέρα Μουσείων: Δωρεάν σήμερα η είσοδος σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους

18/5/2023

Σήμερα, Πέμπτη 18 Μαΐου 2023, Διεθνή Ημέρα Μουσείων, η είσοδος στους αρχαιολογικούς χώρους, τα μουσεία και τα μνημεία που υπάγονται στο Δημόσιο (Υπουργείο Πολιτισμού) είναι ελεύθερη.

Ως κεντρικό θέμα στον φετινό εορτασμό είναι το: "Μουσεία, Αειφορία και Ποιότητα Ζωής".

Σύμφωνα με το Διεθνές Συμβούλιο Μουσείων (ICOM), με την επιλογή του θέματος αυτού το ICOM επιθυμεί να αναδείξει τον ρόλο και τη δύναμη των μουσείων να συμβάλλουν στην επίτευξη των στόχων της αειφορίας και της βελτίωσης της ποιότητας ζωής του κοινωνικού συνόλου.

Επίσης, το ΔΣ του Ελληνικού Τμήματος του ICOM επέλεξε το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή, ως τιμώμενο φορέα για το 2023, εκτιμώντας ιδιαίτερα το επιστημονικό, εκπαιδευτικό και ευρύτερα πολιτιστικό έργο που επιτελεί, καθώς και τη συμβολή του στην προαγωγή των εικαστικών τεχνών σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.

Ελεύθερη είσοδος


Σημειώνεται ότι την ημέρα του εορτασμού, η είσοδος είναι ελεύθερη στα δημόσια μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους, ενώ πολλά μουσεία, δημόσια και μη, διοργανώνουν πλήθος εκδηλώσεων όχι μόνο τη συγκεκριμένη ημερομηνία, αλλά και γύρω από αυτήν.

Όπως αναφέρει το ICOM, τα μουσεία αναδεικνύοντας την πολιτιστική και τη φυσική κληρονομιά, καθώς και τη σύγχρονη δημιουργία, συμβάλλουν ουσιαστικά στη βελτίωση της ποιότητας ζωής. Ως αξιόπιστοι θεσμοί, με ιδιαίτερο κύρος στο σύνολο της κοινωνίας, έχουν τη δυνατότητα να προωθούν τους στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης υποστηρίζοντας δράσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Ο εορτασμός της μέρας


Στο ψήφισμα του ICOM "Για τη βιωσιμότητα και την υλοποίηση της Ατζέντας του 2030, Μεταμορφώνοντας τον κόσμο μας" (Κιότο 2019) επισημαίνεται ότι τα μουσεία μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση ενός βιώσιμου μέλλοντος μέσω εκπαιδευτικών προγραμμάτων, εκθέσεων, τοπικών δράσεων και έρευνας.

Το 2023 η Διεθνής Ημέρα Μουσείων θα επικεντρωθεί στα θέματα Παγκόσμια υγεία και ποιότητα ζωής, Δράση για την κλιματική αλλαγή και Ζωή στη Γη: προστασία της βιοποικιλότητας, που περιλαμβάνονται στους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών.


Παγκόσμια Ημέρα Ελευθερίας του Τύπου: 67 εργαζόμενοι στα ΜΜΕ σκοτώθηκαν το 2022


3/5/2023

Τουλάχιστον 67 εργαζόμενοι στα μέσα ενημέρωσης σκοτώθηκαν το 2022, μια θλιβερή αύξηση 50% σε σχέση με το 2021, ενώ σχεδόν τα τρία τέταρτα των γυναικών δημοσιογράφων έχουν υποστεί βία στο διαδίκτυο και μία στις τέσσερις έχει απειληθεί σωματικά.


Σήμερα, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ελευθερίας του Τύπου ο γενικός γραμματέας του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες στέλνει μήνυμα υπεράσπισης της ελευθερίας του Τύπου και όσως εργάζονται σε αυτόν.

«Πριν από δέκα χρόνια, τα Ηνωμένα Έθνη θέσπισαν ένα Σχέδιο Δράσης για την Ασφάλεια των Δημοσιογράφων για την προστασία των εργαζομένων στα μέσα ενημέρωσης και τον τερματισμό της ατιμωρησίας για εγκλήματα που διαπράττονται εναντίον τους».


Το φετινό μήνυμα είναι πως «καθώς οι δημοσιογράφοι υπερασπίζονται την αλήθεια, ο κόσμος είναι μαζί τους».


«H ημέρα αυτή υπογραμμίζει μια βασική αλήθεια: Όλη η ελευθερία μας εξαρτάται από την ελευθερία του Τύπου» υπογραμμίζει και προτάσσει πως στη σημερινή και κάθε Παγκόσμια Ημέρα Ελευθερίας του Τύπου, ο κόσμος πρέπει να μιλήσει με μία φωνή: «Σταματήστε τις απειλές και τις επιθέσεις. Σταματήστε να συλλαμβάνετε και να φυλακίζετε δημοσιογράφους επειδή κάνουν τη δουλειά τους. Σταματήστε τα ψέματα και την παραπληροφόρηση. Σταματήστε να στοχεύετε την αλήθεια και όσους λένε την αλήθεια».


Στην αρχή του μηνύματός του, ο γενικός γραμματέας επισημαίνει πως για τρεις δεκαετίες, στην Παγκόσμια Ημέρα Ελευθερίας του Τύπου, η διεθνής κοινότητα γιορτάζει το έργο των δημοσιογράφων και των εργαζομένων στα μέσα ενημέρωσης.

Αναδεικνύοντας έτι περαιτέρω τη σημασία της ελευθερίας του Τύπου, τονίζει ότι είναι το θεμέλιο της δημοκρατίας και της δικαιοσύνης. «Δίνει σε όλους μας τα δεδομένα που χρειαζόμαστε για να διαμορφώσουμε απόψεις και να πούμε την αλήθεια στην εξουσία».


Αναφερθείς στο φετινό μήνυμα της Παγκόσμιας αυτής Ημέρας, αναφέρει ότι υπενθυμίζει η ελευθερία του Τύπου αντιπροσωπεύει την ίδια την ψυχή των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.


Παράλληλα, ο Αντόνιο Γκουτέρες αναδεικνύει τους κινδύνους που ελλοχεύουν.


«Σε κάθε γωνιά του κόσμου, η ελευθερία του Τύπου δέχεται επίθεση. Η αλήθεια απειλείται από την παραπληροφόρηση και τη ρητορική μίσους που επιδιώκουν να θολώσουν τα όρια μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας, μεταξύ επιστήμης και συνωμοσίας.


Η αυξημένη συγκέντρωση της βιομηχανίας των μέσων ενημέρωσης στα χέρια λίγων, η οικονομική κατάρρευση δεκάδων ανεξάρτητων ειδησεογραφικών οργανισμών και η αύξηση των εθνικών νόμων και κανονισμών που καταπνίγουν τους δημοσιογράφους επεκτείνουν περαιτέρω τη λογοκρισία και απειλούν την ελευθερία της έκφρασης.


Εν τω μεταξύ, οι δημοσιογράφοι και οι εργαζόμενοι στα μέσα ενημέρωσης στοχοποιούνται άμεσα εντός και εκτός διαδικτύου καθώς επιτελούν το ζωτικής σημασίας έργο τους. Παρενοχλούνται συστηματικά, εκφοβίζονται, κρατούνται και φυλακίζονται».


ΑΠΕ

Ανοίγει σήμερα  η βιβλιοθήκη του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών


2/5/2023

Η βιβλιοθήκη Επιστήμης, Τεχνολογίας και Πολιτισμού «Κ.Θ. Δημαράς» του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών ( ΕΙΕ) ανοίγει ξανά τις πόρτες της για το κοινό από σήμερα 3 Μαίου.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης που θα πραγματοποιηθεί αύριο, Τετάρτη 3 Μαΐου στις 6 μ.μ., θα μιλήσουν ο πρόεδρος του ΔΣ του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών και διευθυντής, καθηγητής Δημοσθένης Σαρηγιάννης, ο ιστορικός και ομότιμος διευθυντής Ερευνών του Ινστιτούτου Ιστορικών Ερευνών, Βασίλης Παναγιωτόπουλος, και ο πρώην επικεφαλής μονάδας για την Ανοικτή Επιστήμη στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Κωνσταντίνος Γληνός.

Θα ακολουθήσει συναυλία τζαζ μουσικής με το μουσικό σύνολο «Τerry’s Quartet» και τη φωνή της Τέρης Βακιρτζόγλου.

Βιβλιοθήκη του EIE ιδρύθηκε το 1960 – από το 1993 ονομάζεται «K.Θ. Δημαρά» στη μνήμη του εμπνευστή της, ενός εκ των ιδρυτών του ΕΙΕ. Αποτελούσε Εχει αποτελέσει σημαντική βιβλιοθήκη επιστημονικών περιοδικών στη χώρα, εξυπηρετώντας ερευνητές, γιατρούς, πανεπιστημιακούς, επιστήμονες από βιομηχανίες, υποψήφιους διδάκτορες και φοιτητές και παρέχοντας πρόσβαση σε ξένες Tράπεζες Πληροφοριών της Eυρώπης και Aμερικής.

Τη Βιβλιοθήκη όλα αυτά τα χρόνια, καίτοι ανήκε στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, τη διαχειριζόταν το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης – το οποίο ΕΚΤ ήταν επιστημονική εγκατάσταση εθνικής χρήσης του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών.

Με νόμο που ψηφίστηκε το 2019, το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου (National Documentation Center) επανασυστήθηκε , παίρνοντας πια αυτοτελή μορφή νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου.

Μετά από την εξέλιξη αυτή σύγκρουση προκαλείται με τους συνδικαλιστές για θέματα πολλά μεταξύ αυτών και το  «ποιον» ανήκει η Βιβλιοθήκη; 

 Η αντιπαράθεση αφορά ταυτόχρονα τον φυσικό χώρο της Βιβλιοθήκης, τους πόρους και τους εργαζομένους της. Σύμφωνα με τροπολογία του 2020 την οποία υποστήριξαν ΝΔ, ΚΙΝΑΛ, ΚΚΕ η Βιβλιοθήκη του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών, η οποία αποτέλεσε Τμήμα της υπηρεσίας του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης, ανήκει στο Εθνικό Ιδρυμα Ερευνών». 

Ωστόσο όσον αφορά στο προσωπικό «με συμβάσεις εργασίας αορίστου χρόνου που υπηρετεί στις δράσεις της Βιβλιοθήκης, που περιγράφονται στο άρθρο 18 και έχει μεταφερθεί στο ΕΚΤ, μπορεί να μεταφέρεται εκ νέου στο ΕΙΕ, με την ίδια νομική σχέση απασχόλησης και διατηρεί όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τις ενεργές κατά τη δημοσίευση του παρόντος συμβάσεις εργασίας ». 

Μόνο τέσσερις εργαζόμενοι στην βιβλιοθήκη μπόρεσαν να επιστρέψουν καθώς η επιστροφή και των 17 υπαλλήλων του ΕΙΕ ήταν αδύνατη διότι σε αντίθετη περίπτωση το ψηφιακό κομμάτι του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης θα έμενε πλήρως απογυμνωμένο.

ΑΠΕ ΜΠΕ , Newsroom Αθήνα

Πέθανε σε ηλικία 81 ετών η τραγουδίστρια Ρένα Κουμιώτη

3/4/2023

Πέθανε σε ηλικία 81 ετών η τραγουδίστρια Ρένα Κουμιώτη, μία από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του νέου κύματος.

Η είδηση του θανάτου της έγινε γνωστή από τον πρόεδρο του ΣΕΗ, Σπύρο Μπιμπίλα, ο οποίος έγραψε: «Ενα μεγάλο αντίο στην υπέροχη Ρενα Κουμιωτη!! ΑΥΤΗ η τόσο βελούδινη φωνή της θα μας συγκινεί πάντα….Όσοι την γνωρίσαμε μόνο όμορφες στιγμές θα θυμόμαστε.. Καλό ταξίδι Ρένα όλων μας….»
«H Ρένα Κουμιώτη δεν είναι πια μαζί μας. "Εφυγε" σήμερα ξημερώνοντας Δευτέρα 3 Απριλίου 2023 ύστερα από δύο μήνες προσωπικής μάχης με τη ζωή. Η μεγάλη ερμηνεύτρια όμως θα ζει πάντα ανάμεσά μας με τα τραγούδια της . Οσοι είχαμε τη μέγιστη τιμή, να τη ζήσουμε από κοντά , γνωρίσαμε το ήθος , την ψυχή, την σεμνότητα και την αξιοπρέπειά της . Μια μεγάλη κυρία "εφυγε" αλλά θα είναι πάντα εδώ..Δεν σταματούν έτσι του ρολογιού οι δείκτες..», γράφει η σελίδα στο facebook «ΡΕΝΑ Κουμιωτη Official».
Η τραγουδίστρια αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα υγείας και από τον περασμένο Νοέμβριο διέμενε στο Γηροκομείο Αθηνών. Το καλοκαίρι του ίδιου χρόνου, έφυγε από τη ζωή ο πρωτότοκος γιος της, Νίκος Σαββίδης, από ανακοπή καρδιάς. Εκείνη δεν παρευρέθηκε στην κηδεία του, καθώς οι δυνατές συγκινήσεις δεν της επέτρεπαν να γνωρίζει για την απώλεια του.

Ποια ήταν η Ρένα Κουμιώτη

Η Ρένα Κουμιώτη γεννήθηκε στην Αθήνα, στη Νέα Ιωνία στις 3 Μαΐου 1941. Οι γονείς της ήταν πρόσφυγες. Ο πατέρας της Σμυρνιός, η μάνα της Κωνσταντινοπολίτισσα.

To 1968 δούλευε στην «Απανεμιά» μαζί με τον Μανώλη Μητσιά, που μόλις είχε κατέβει απ’ τη Θεσσαλονίκη. Δεν είχε περάσει μήνας από τότε που άρχισε να δουλεύει στο μαγαζί και κάποιο βράδυ την ακούει ο Λευτέρης Παπαδόπουλος και της προτείνει να τραγουδήσει με τον Γιάννη Πουλόπουλο στο δίσκο «ο Δρόμος» που ετοίμαζαν μαζί με τον Μίμη Πλέσσα.

Το πρώτο τραγούδι που είπε ήτανε το «Δώσε μου το στόμα σου» το γνωστό «χελιδονάκι». Και μετά το «Πρώτη φορά». Από την «Απανεμιά» βρίσκεται ξαφνικά να δουλεύει με τον Γιάννη Πουλόπουλο, τον Στράτο Διονυσίου και τον Λευτέρη Μυτιληναίο στο «Καν-Καν». Την ίδια χρονιά στο θέατρο «REX» στον θεατρικό «Δρόμο». Ακολουθούν στη δισκογραφία «Σταμάτησε του ρολογιού οι δείχτες», «Άναψε καινούργιο μου φεγγάρι» του Μίμη Πλέσσα, και συμμετείχε στους δίσκους «Ώρες» και «Θαλσσσινό τριφύλλι» του Λίνου Κόκοτου . Το επόμενο καλοκαίρι πάλι με τον Πουλόπουλο στην «Αθηναία». Και μετά στα «Δειλινά» για τρεις σαιζόν. Απ’ τον Οκτώβριο του 1970 μέχρι το 1972. Εκεί κι ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης, ο Σταμάτης Κόκοτας, ο Χρηστάκης κι ο Γιώργος Ζαμπέτας. Το 1972, συνεργάστηκε με το Γιώργο Νταλάρα στο θέατρο Μπουρνέλη. Μετά τα «Δειλινά» πήγε στη «Φαντασία». Πάλι με τον Πουλόπουλο στην Πλάκα, μετά ξανά στο «Καν-Καν» με Διονυσίου και Ζαμπέτα. Το 1974 πήγε για δουλειά στον Καναδά όπου γνώρισε και παντρεύτηκε τον δεύτερο σύζυγό της. Το 1983 επιστρέφει στην Ελλάδα και εμφανίστηκε πάλι με το Γιάννη Πουλόπουλο, την Τζίνα Σπηλιωτοπούλου και την Αθηναϊκή κομπανία στο «Ζυγό». Μετά στα «Ηλιοβασιλέματα» με το Ζαμπέτα και τη Μαίρη Λίντα και στ’ «Αστέρια» με τον Κόκοτα. Για δυο συνεχόμενες χρονιές στη μπουάτ «Μαρκίζα». Το 1995 συνεργάζεται με τον Μίμη Πλέσσα. Από τότε κάνει μόνο συναυλίες τα καλοκαίρια και επιλεκτικές εμφανίσεις σε μουσικές σκηνές.

Δισκογραφία

1969 – Ο δρόμος
1969 – Οι ώρες
1970 – Μέρες του καλοκαιριού
1970 – Ρένα Κουμιώτη
1970 – Γειτονιές Αθήνα – Θεσσαλονίκη
1970 – Ρένα Κουμιώτη 1
1971 – Ρένα Κουμιώτη 2
1972 – Μήνες
1972 – Το θαλασσινό τριφύλλι
1972 – Τα κίτρινα ρολόγια
1973 – Μονά ζυγά
1973 – Θάλασσα πικροθάλασσα
1974 – Μίλα μου για λευτεριά
1974 – Παράθυρο στη θάλασσα
1974 – Ρένα Κουμιώτη 3
1974 – Ρόδα που γυρίζει
1976 – Τα ωραιότερα τραγούδια της Ρένας Κουμιώτη
1976 – Στο δρόμο για το Τσιμελνί
1978 – Ρεμπέτικα και θαλασσινά
1978 – Ρένα Κουμιώτη – Πλέσσας Μίμης
1980 – Τα δικά μου τραγούδια
1985 – Τραγούδια από τον ελληνικό κινηματογράφο
1986 – Για το θέατρο 2 Πλέσσας
1992 – Δεν θα χωρίσουμε ποτέ Ζαμπέτας
1993 – Μεγάλες επιτυχίες Ρένα Κουμιώτη
1993 – Το άλλο νέο κύμα
1995 – Σταμάτησε του ρολογιού τους δείχτες
1996 – Οι μεγάλες ερμηνείες – Κουμιώτη Ρένα
1996 – Στο δρόμο του Μίμη Πλέσσα 2
2001 – 50 χρυσά χρόνια – Πλέσσας
2009 – Σταμάτησε του ρολογιού τους δείχτες
2009 – Κόρη του γιαλού

Η εμφάνιση στους «Δυο ξένους»

Το 1998 εμφανίστηκε ως guest στην τηλεοπτική σειρά «Δυο ξένοι» των Ρήγα-Αποστόλου, κι εκεί ερμήνευσε δύο από τις μεγάλες της επιτυχίες «Άναψε καινούργιο μου φεγγάρι» και «Αγαπιόμασταν», ως καλεσμένη της Μαρίνας Κουντουράτου (Εβελίνα Παπούλια).





Με εφτά βραβεία η ταινία «Τα πάντα Όλα» είναι ο μεγάλος νικητής των φετινών Όσκαρ

13/3/2023

Με τη δυσάρεστη στιγμή που ο παρουσιαστής της βραδιάς των βραβείων Όσκαρ, Τζίμι Κίμπελ, φέρνει ένα γαιδουράκι στην σκηνή, με την Lady Gaga να τραγουδάει άβαφτη με ένα σκισμένο τζιν στην σκηνή και με ανατροπές σε ορισμένες κατηγορίες ολοκληρώθηκε τα ξημερώματα της Δευτέρας η τελετή απονομή των βραβείων Όσκαρ 2023.

O μεγάλος νικητής ήταν η ταινία Everything Everywhere All At Once, που κατάφερε να αποσπάσει τα εφτά από τα έντεκα Όσκαρ στα οποία ήταν υποψήφια. Η  Μισέλ Γέο επικράτησε στην κατηγορία Α’ γυναικείου ρόλου νικώντας την (θεά) Κέιτ Μπλάνσετ και δηλώνοντας στην παραλαβή του βραβείου «Κυρίες μην αφήσετε κανένα σας πει ότι η μπογιά σας πέρασε». Εγραψε μάλιστα ιστορία ούσα η πρώτη γυναίκα ασιατικής καταγωγής που κερδίζει αυτό το βραβείο. Ο ηθοποιός Κι Χούι Κουάν κέρδισε στην κατηγορία Β΄αντρικού ρόλου και εμφανώς συγκινημένος δήλωσε ότι «ως παιδί έφτασα με μια βάρκα, μεγάλωσα σε κέντρο μεταναστών και κάπως έφτασα εδώ. Είναι το αμερικάνικο όνειρο». Το «Τα πάντα όλα» απέσπασε και το μεγαλύτερο βραβείο της βραδιά, αυτό της καλύτερης ταινίας, ενώ και το σκηνοθετικό δίδυμο The Daniels, διακρίθηκαν στην κατηγορία καλύτερου σκηνοθέτη.

Η γερμανική παραγωγή του Netflix «Ουδέν νεώτερον από το δυτικό μέτωπο» κέρδισε σε 4 κατηγορίες: Διεθνούς ταινίας, Production design, Φωτογραφίας και μουσικής.

Ο Μπρένταν Φρέιζερ καταφερε τελικά να είναι ο μεγάλος νικητής του Α’ Ανδρικού ρόλου για την ταινία του Ντάρεν Αρονόφσκι «Η Φάλαινα». «Δεν εκτίμησα την καριέρα του μέχρι που τελείωσε» δήλωσε συγκινημένος για αυτήν την δεύτερη ευκαιρία που του δόθηκε.

Μεγάλοι ηττημένοι

Χωρίς κανένα αγαλματίδιο έφυγαν η ταινία Τάρ του Τοντ Φίλντ και η ταινία Έλβις του Μπαζ Λούρμαν. Μεγάλες ηττημένες ήταν και η Lady Gaga και η Rihanna που έχασαν και οι δύο στην κατηγορία καλύτερου τραγουδιού,με το τραγούδι Naatu Naatu να κερδίζει στο φωτοφίνις για την ινδική παραγωγή «RRR». Ενώ και ο Νομπελίστας συγγραφέας Καζούο Ισιγκούρο, υποψήφιος στην κατηγορία διασκευασμένου σεναρίου για την ταινία Living, έχασε από την Σάρα Πόλευ της ταινίας Women Talking.

Ελληνική τιμή

Η Ειρήνη Παπά και Βαγγέλης Παπαθανασίου ήταν ανάμεσα στους καλλιτέχνες που αναφέρθηκαν στο κομμάτι in memorial (εις μνήμην), για τις κινηματογραφικές απώλειες για το προηγούμενο έτος. Μεταξύ των καλλιτεχνών που χάθηκαν την προηγούμενη χρονιά ήταν ο σκηνοθέτης Ζαν Λυκ Γκοντάρ, ο ηθοποιός Ρέι Λιότα, και οι ηθοποιοί Ολίβια Νιούτον Τζον, Ράκελ Γουέλς, Τζίνα Λολομπρίτζιντα.

H φετινή Παγκόσμια Ημέρα Γυναικών έχει το σχήμα της οδύνης


8/3/2023


Φέτος, η Παγκόσμια Ημέρα Γυναικών στην Ελλάδα κουβαλάει το πένθος της τραγωδίας. Οι συγκεντρώσεις, που τιμούν τους ιστορικούς αγώνες των γυναικών και που διεκδικούν την κατάργηση των ανθεκτικών ανισοτήτων εις βάρος τους, θα συγχωνευθούν με τις ευρύτερες κινητοποιήσεις διαμαρτυρίας για το δυστύχημα στα Τέμπη. Η απώλεια τόσων ανθρώπινων ζωών γεννά συντριβή και οργή. Γεννά, όμως, και την πολιτική διεκδίκηση για μια διαφορετική ηθική στον κυρίαρχο τρόπο άσκησης κρατικής και δημόσιας πολιτικής, την οποία ο φεμινισμός έχει επί μακρόν πρεσβεύσει.

H οδύνη και το πένθος, όπως έχει υποστηρίξει η Τζούντιθ Μπάτλερ, δεν αποτελούν αναγκαία μια συνθήκη ακινητοποίησης, αλλά κι έναν πόρο πολιτικής δράσης, μέσα από την κοινή αναγνώριση της τρωτότητας και της αλληλεξάρτησής μας. Μια αναγνώριση, η οποία ταυτόχρονα ζητεί έναν άλλο τρόπο δόμησης της συλλογικής μας ζωής, βασισμένο σε μια διαφορετική πολιτική αξιών και ευθύνης [1].


 Όπως γράφει η ίδια:

«Όταν χάνουμε κάποιον άνθρωπο ή όταν αποστερούμαστε κάποιον τόπο ή μια κοινότητα, μπορεί απλώς να αισθανθούμε πως περνάμε κάτι προσωρινό, πως το πένθος θα τελειώσει και θα επιτευχθεί κάποια αποκατάσταση της προηγούμενης τάξης. Καθώς, όμως περνάμε ό,τι περνάμε, ίσως μας αποκαλύπτεται κάτι για το ποιοι είμαστε, κάτι που σκιαγραφεί τους δεσμούς μας με τους άλλους, που μας δείχνει ότι αυτοί οι δεσμοί συγκροτούν αυτό που είμαστε […] Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι η θλίψη ιδιωτικοποιεί, ότι μας επαναφέρει σε μια μοναχική κατάσταση και ότι, με αυτή την έννοια, αποπολιτικοποιεί. Εγώ όμως νομίζω ότι μας εφοδιάζει με μια περίπλοκη αίσθηση πολιτικής κοινότητας και ότι αυτό το κάνει πρώτα απ’ όλα φέρνοντας στο προσκήνιο τους σχεσιακούς δεσμούς […]» [2]

Αυτό το χαρακτηριστικό είναι που πολλαπλασιάζει τη φωνή των γυναικών του Ιράν, κάνοντάς τη να φτάσει σε κάθε γωνία του πλανήτη, που δημιουργεί παγκόσμια δίκτυα αντίδρασης στην έμφυλη βία και υπεράσπισης των αναπαραγωγικών δικαιωμάτων, αλλά και που οδηγεί τις φεμινιστικές οργανώσεις σε όλον τον κόσμο να πρωτοστατούν σε αντί-ρατσιστικούς αγώνες, στην υποστήριξη των προσφύγων, σε αντί-πολεμικές συγκεντρώσεις, σε διαδηλώσεις για προνοιακές πολιτικές, στη διεκδίκηση αναγνώρισης και ορατότητας της ευρύτερης έμφυλης πολλαπλότητας, στην απαίτηση για συνθήκες καλύτερης εκπαίδευσης, υγείας και εργασίας για όλους τους πολίτες. Χωρίς να στερούνται των δικών τους αντιφάσεων, εσωτερικών πολεμικών και αντιμαχιών, οι φεμινισμοί σήμερα αναπτύσσονται περισσότερο ως ένα κύμα συμπερίληψης και διαμόρφωσης κοινοτήτων.

Όσο παγκόσμιοι όμως κι αν είναι οι φεμινισμοί, άλλο τόσο είναι τοπικοί, ριζωμένοι στην κοινότητα αναφοράς τους. Από τα διακυβεύματα αυτής της κοινότητας παίρνει το διακριτό του σχήμα κάθε φεμινιστικό κίνημα, από τις συλλογικές της πληγές πάσχει και σε αυτών την επούλωση επιχειρεί να συμβάλει.  Σε αυτό το πλαίσιο, η συλλογική θλίψη, που σημαδεύει τις σημερινές πορείες για την Παγκόσμια Ημέρα Γυναικών, φέρνει στο προσκήνιο μια διαχρονική φεμινιστική διεκδίκηση: το επιτακτικό αίτημα για πολιτικές της μέριμνας.



Μια από τις θεμελιώτριες της πολιτικής της μέριμνας, στον χώρο των φεμινιστικών σπουδών, η Τζόαν Τρόντο, εξηγεί ότι η μέριμνα [care] περιλαμβάνει όλες εκείνες τις δραστηριότητες που αφορούν «τη διατήρηση, τη συνέχιση και την επανόρθωση του “κόσμου” μας, ώστε να ζούμε σ’ αυτόν όσο καλύτερα γίνεται» [3]. Η τομή που εισάγει αυτή η αντίληψη είναι ότι αποσπά τη μέριμνα από το πεδίο του ιδιωτικού χώρου, από τη νοούμενη γυναικεία «φύση» και από τις καθημερινές φροντίδες ατομικών και διαπροσωπικών αναγκών και τη μετατρέπει σε κεντρική αξία άσκησης πολιτικής και διακυβέρνησης.

Αυτό σημαίνει ότι η φροντίδα και η μέριμνα παύουν να είναι απλώς μια συναισθηματική συνθήκη και μετατρέπονται σε κυρίαρχη ηθικοπολιτική αξία, υλική δράση και απτή ευθύνη. Που με τη σειρά του σημαίνει ότι η πολιτική της μέριμνας καλεί για δημόσιες πολιτικές που αναδιατάσσουν τις κρατικές προτεραιότητες προς τη μεγαλύτερη δυνατή προστασία της ασφάλειας, της υγείας, της σωματικής και ψυχικής ακεραιότητας και της ευζωίας όλων. Κατά τρόπο, που να «επανορθώνει» όλες εκείνες τις συστημικές και συστηματικές συνθήκες που καθιστούν τους πολίτες ατομικές μονάδες εκτεθειμένες σε διαρκείς απειλές και κινδύνους. Σημαίνει, ακόμα, τη διασφάλιση και διατήρηση των κοινών αγαθών, ώστε να είναι προσβάσιμα, με ισοτιμία, ασφάλεια και επάρκεια για όλους και όλες.

Είναι δύσκολο να περιγράψει κανείς λεπτομερώς έναν κόσμο βασισμένο στην ηθική της μέριμνας. Ένας τέτοιος κόσμος θα προϋπέθετε τη ριζική αναδιαπραγμάτευση της έννοιας της θεσμικής αποτελεσματικότητας, διαφορετικές προτεραιότητες δημόσιας πολιτικής και οικονομικούς σχεδιασμούς, διαφορετική κατανομή και οργάνωση της εργασίας, διαφορετικά πρότυπα δημοκρατικών πρακτικών στη συλλογική και ιδιωτική ζωή. Χάρη (και) στους φεμινισμούς, όμως, μπορούμε να φανταστούμε αδρά έναν τέτοιο κόσμο. Και πενθώντας μαζί για αυτό που δεν έχουμε, να μπορέσουμε να το διεκδικήσουμε.

[1] Τζούντιθ Μπάτλερ, «Βία, Πένθος, Πολιτική», στο  Τζ. Μπάτλερ, Ευάλωτη ζωή: Οι δυνάμεις του πένθους και της βίας, μτφ. Μ. Λαλιώτης, Κ. Αθανασίου, Αθήνα: Νήσος, 2009.

[2] Στο ίδιο, σ. 70-71.

[3] Τζόαν Τρόντο, Για μια πολιτική της μέριμνας [care] σ’ έναν ευάλωτο κόσμο, μτφ. Μ. Τσεβρενή, Αθήνα: Πόλις, 2011, σ. 221.

Βασιάννα Κωνσταντοπούλου Ψυχολόγος, Δρ.Παν/μίου Αθηνών


Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας: «H αναμάγευση του κόσμου» μέσα από 23 ποιήματα μεγάλων Ελλήνων δημιουργών

9/2/2023

Από το 2017 και κάθε χρόνο η 9η Φεβρουαρίου έχει καθιερωθεί και γιορτάζεται ως η Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας, συνδεδεμένη με την ημερομηνία θανάτου (9 Φεβρουαρίου 1857) του Εθνικού μας ποιητή Διονυσίου Σολωμού. Στο πλαίσιο του φετινού εορτασμού, το υπουργείο Εξωτερικών ένα ολιγόλεπτο βίντεο, που διατρέχει την ελληνική ποιητική δημιουργία.

Στο βίντεο με θέμα «Η ελληνική γλώσσα στη διαχρονία της … η αναμάγευση του κόσμου», που δημιουργήθηκε με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας, νέοι και νέες από 23 χώρες ανά τον κόσμο που διδάσκονται την ελληνική γλώσσα μάς «ταξιδεύουν» σε τρεις χιλιετίες ελληνικής ποίησης.

Μέσα από στίχους μεγάλων Ελλήνων δημιουργών, ανθολογείται με λιτότητα και ευαισθησία το πανανθρώπινο μεγαλείο του ελληνικού πνεύματος και της ελληνικής ψυχής ως γενεσιουργός δύναμη και ανεξάντλητος τροφοδότης του σύγχρονου πολιτισμού, επισημαίνεται στην ανακοίνωση του υπουργείου Εξωτερικών.

Φίλιππος Τσιμπόγλου: Πέθανε ο γενικός διευθυντής της Εθνικής Βιβλιοθήκης







2/2/2023

Με βαθύτατη οδύνη, η Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος (ΕΒΕ) ανακοίνωσε τον αδόκητο θάνατο του Γενικού Διευθυντή της Φίλιππου Χ. Τσιμπόγλου, ο οποίος έφυγε από τη ζωή σήμερα, Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2023, σε ηλικία 66 ετών, έπειτα από ολιγοήμερη ασθένεια.

Ο Φίλιππος Χ. Τσιμπόγλου εργάστηκε ακούραστα και ανάλωσε τη ζωή του στην υπηρεσία της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος. Ο πρόεδρος, τα μέλη του Εφορευτικού Συμβουλίου και όλο το προσωπικό της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος εκφράζουν τα ειλικρινή τους συλλυπητήρια στην οικογένεια.

Η Εθνική Βιβλιοθήκη θα τιμήσει τη μνήμη του Φίλιππου Τσιμπόγλου, όπως του αξίζει.

Η εξόδιος ακολουθία θα τελεστεί τη Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου και ώρα 11.30 από τον Ι.Ν. Αγ.Κων/νου του Νεκροταφείου Ζωγράφου.
Ποιος ήταν
Άνθρωπος με βαθιά γνώση για τις βιβλιοθήκες και το βιβλίο, ευρύτατα μορφωμένος, με όραμα για την ανάπτυξη των βιβλιοθηκών στη χώρα μας και οδηγό σε όλη του τη διαδρομή τη συνεργασία και τη συνέργεια, ο Φίλιππος Τσιμπόγλου ανέλαβε την διεύθυνση της ΕΒΕ το 2014 σε μια κρίσιμη για την ιστορία της περίοδο και μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα κατόρθωσε να τη μεταμορφώσει σε ένα σύγχρονο οργανισμό. Ολοκλήρωσε με επιτυχία το τιτάνιο έργο της μετεγκατάστασης της στο νέο της κτήριο στο Κέντρο Πολιτισμού ΙΣΝ και έθεσε τα θεμέλια για το Εθνικό Δίκτυο Δημοσίων και Δημοτικών Βιβλιοθηκών σε στέρεες βάσεις.

Ο Φίλιππος Τσιμπόγλου γεννήθηκε το 1956 σε ένα χωριό των Φαρσάλων, σπούδασε στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο (ΑΣΟΕ) και πήρε το διδακτορικό του από το τμήμα Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας του Ιονίου Πανεπιστημίου.

Εργάστηκε για περισσότερα από 15 χρόνια στο Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών ως υπεύθυνος Ευρωπαϊκών, διαρθρωτικών και αναπτυξιακών προγραμμάτων.

Υπήρξε ex officio μέλος της συγκλήτου του Πανεπιστημίου Κύπρου ενώ συνέβαλε αποφασιστικά στο σχεδιασμό του νέου κτηρίου της βιβλιοθήκης «Στέλιος Ιωάννου» του Πανεπιστημίου Κϋπρου.



Αργίες 2023: Τα 5 τριήμερα της νέας χρονιάς

3/1/2023

Οι εθνικές εορτές της 25ης Μαρτίου και της 28ης Οκτωβρίου τη νέα χρονιά «πέφτουν» Σάββατο.

Η Πρωτομαγιά «πέφτει» ημέρα Δευτέρα, όπως και τα Χριστούγεννα του 2023.

Ακολουθεί αναλυτικά το ημερολόγιο με τις αργίες του 2023:

  • Πρωτοχρονιά 1 Ιανουαρίου 2023 (Κυριακή)
  • Θεοφάνεια 6 Ιανουαρίου 2023 (Παρασκευή)
  • Καθαρά Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου 2023 (Δευτέρα)
  • Ευαγγελισμός της Θεοτόκου / Εθνική επέτειος 25ης Μαρτίου 2023 (Σάββατο)
  • Μεγάλη Παρασκευή 14 Απριλίου 2023 (Παρασκευή)
  • Κυριακή του Πάσχα 16 Απριλίου 2023 (Κυριακή)
  • Δευτέρα του Πάσχα 17 Απριλίου 2023 (Δευτέρα)
  • Εργατική Πρωτομαγιά 1 Μαΐου 2023 (Δευτέρα)
  • Αγίου Πνεύματος 5 Ιουνίου 2023 (Δευτέρα)
  • Κοίμηση της Θεοτόκου 15 Αυγούστου 2023 (Τρίτη)
  • Επέτειος του «Όχι» 28 Οκτωβρίου 2023 (Σάββατο)
  • Χριστούγεννα 25 Δεκεμβρίου 2023 (Δευτέρα)
  • Σύναξη της Θεοτόκου 26 Δεκεμβρίου 2023 (Τρίτη)